Fortsätt till huvudinnehållet
ReceptLogga in

Kundservice

Vi ser våra apotek som våra huvudkontor eftersom det är där vi möter våra kunder. Istället har vi ett supportkontor där funktioner som företagsledning, marknad och sortiment finns samlade.

Vanliga frågor

  • När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I mailet finns en länk som du kan klicka på för att spåra ditt paket. Om du är medlem i Klubb Hjärtat kan du logga in på Mina sidor för att se aktuell status för din beställning.

    Vi rekommenderar att du använder våra leveranspartners lösningar då våra beställningar läggs till i deras appar per automatik. Du kan då följa din leverans även där. Nedan finner du länkar till några av våra leveranspartners appar: 

     
    Ett paket kan bli försenat om något oförutsett sker, om du inte mottagit ditt paket efter fem arbetsdagar kan du kontakta oss på kundservice här

    Sökord: Paket, leverans, beställning, order, Leveranstid, Leveransfrågor, pågående ärende, spåra, försenad, hemleverans, status, inte kommit, skickas, nätbeställning, onlinebeställning, när anländer, saknar, kommer fram, kolli, inte fått hem

  • Genom att söka på läkemedlet i sökrutan längst upp på sidan eller i appen, så kan du se aktuellt lagersaldo på alla våra apotek.

     

  • När du är inloggad på Mina recept kan du se och hämta ut dina recept och eventuella recept till personer som du har fullmakt för. För att logga in behöver du BankID.

  • Vi strävar alltid efter att skicka ditt paket så fort det går och kan därför inte stoppa en order som redan är lagd. Det gäller både beställningar som innehåller recept och övriga produkter.

    Vi erbjuder öppet köp i 14 dagar och du kan alltid välja att returnera dina varor så länge dem är förseglade och omfattas av ångerrätten.  Läkemedel, kylvaror, receptförskrivna varor, medicintekniska produkter och livsmedel är undantagna ångerrätten och kan ej returnera, du kan läsa mer i vår köpvillkor

    - I våra Apotek är det alltid fri retur. Ta med produkten/produkterna och ditt kvitto du fått via mail.

    - Vill du skicka tillbaka dina varor till vår E-handel så registrerar du en fri retur här: köpvillkor

     

  • Logga in på Mina recept för att se dina aktuella recept och klicka sedan på 'Finns varan i mitt apotek?'. Där kan du enkelt kontrollera tillgänglighet och lägga en beställning för upphämtning.

  • Du har alltid 14 dagar på dig att meddela oss räknat från den dag du har tagit emot varan. För att få full återbetalning måste varan vara plomberad/förseglad, oanvänd, oskadad och i samma skick som när du fick den.  

    Observera att receptfria läkemedel (även för djur), kylvaror, receptförskrivna produkter och livsmedel är undantagna ångerrätten och kan ej returneras. 

    Om du ångrar ditt köp och vill undvika frakt- och hanteringskostnaden behöver du hämta ut/ta emot beställningen och hantera returen enligt punkt 7 i köpvillkoren.

    Mer information om ångerrätt hittar du här Apotek Hjärtats köpvillkor.

  • För utnyttjande av ångerrätten ska varan skickas per post till Apotek Hjärtat eller återlämnas på något av Apotek Hjärtats apotek. Om du lämnar tillbaka varan på något av Apotek Hjärtats apotek ska du kunna uppvisa e-postmeddelandet "Kvitto & leveransbekräftelse" som du har mottagit i samband med när vi har behandlat din beställning.  

    Väljer du istället att skicka tillbaka varan med postförsändelse går du tillväga på följande sätt:  

    1. Packa dina produkter väl, gärna i emballaget du fick med din leverans.
    2. Fyll i uppgifterna här i returformuläret.
    3. Invänta en QR-kod som skickas till dig via e-post eller sms.   
    4. Lämna in din retur hos ditt närmaste postombud och visa upp din QR-kod.
    5. Postombudet skriver därefter ut din returetikett och fäster det på paketet. Postombudet ger dig en kvittens som bekräftar att du har skickat returen till oss. 

    Vid återköp står Apotek Hjärtat för eventuell fraktavgift.

    Mer information om återköp hittar du i Apotek Hjärtats köpvillkor.

  • Om du mottagit en vara som inte fungerar som den ska eller är defekt behöver du, snarast efter att du upptäckt felet göra en reklamation till oss via returpost eller genom att besöka ett av våra apotek.  

    Väljer du att skicka tillbaka varan med postförsändelse går du tillväga på följande sätt:  

    1. Packa dina produkter väl, gärna i emballaget du fick med din leverans.
    2. Fyll i uppgifterna här i returformuläret.
    3. Invänta en QR-kod som skickas till dig via e-post eller sms.   
    4. Lämna in din retur hos ditt närmaste postombud och visa upp din QR-kod.
    5. Postombudet skriver därefter ut din returetikett och fäster det på paketet. Postombudet ger dig en kvittens som bekräftar att du har skickat returen till oss.  

    Mer information om reklamation hittar du i Apotek Hjärtats köpvillkor.

Kom i kontakt med oss

Du kan använda vår chatt, skicka e-post eller ringa.

Gå till kontakta oss

Har mitt recept kommit in?

Du kan se och hämta ut både dina egna recept och eventuella recept till personer som du har fullmakt för på Mina recept.

Logga in med BankID

Trygga & säkra betalningar

  • Simple Kustom logo in SVG format
  • BankID logo in SVG format

Följ oss!

  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • LinkedIn
© 2025 Apotek Hjärtat AB